Premium Ads

Stellantis paydasları Salı günü bir taksit ödemesini onayladılar, ancak şirketongo süren zorlukların karşısında stok geri satın almalarını durduruyor. Bu konuda Şair ve Başkan John Elkann, Amsterdam'daki yıllık genel toplantıda söz etti.

Şirket, 5 Mayıs'ta ödenmesi planlanan her sharese 77 sent (0,68 eurolar) olan taksit, yaklaşık olarak 2,26 milyardolar (2 miliar eurolar) edeceğini açıkladı.

Elkann belirtti ki açılış konuşmasında "2024 yılının Stellantis için iyi bir yılı değildi. Bu durumun nedenlerinden bazıları kendi yaptığımız hatalardan kaynaklanıyordu ve bu o kadar hayal kırıklığıydı."

Günaydın bilgece başla. Her sabah inbox'unda ihtiyacın olan tüm haberleri al.

Finansal sonuçlar, o açıklamanın merkezinde yer alıyor ve bildirildi. Şirketin Şubat ayında yayınladığı tam yıllık kazanç raporunda, gösterdi bir 2024 carpan sonucu 5.8 milyar dolar (5.5 miliyar euro) ama aynı zamanda 2023'e göre %70 düşüşü.

Kuzey Amerika ve Avrupa, şirketin en büyük pazarlarıydı ve geçen yıl bu sorunların merkezinde yer aldı. Ancak 2025'te gümrük vergileri yeni bir zorluk olarak ortaya çıkıyor; aynı zamanda otomobil üreticisi, stok problemlerinin neredeyse çözüldüğünü, yeni araç tanıtımlarına hazırlanmakta olduğunu ve bazı Jeep modellerinde fiyatlandırma konusunda iyileştirmeler kaydettiğini belirtiyor.

Elkann dedi ki şirket, Pazartesi günü Başkan Donald Trump'ın yaptığı açıklamaları takdir ediyordu ve bunlar onları teşvik etmişti. mümkün ki geçici gümrük muafiyetleri sağlayabilir Bu durum kesinlikle Stellantis ve Amerika Birleşik Devletleri'ye araçlar ve parçalar ithal eden diğer otomobil şirketlerinin iyi haberine dönüşecektir.

"Arabirimizde otomobiller üzerinde yürürlüğe sokulan %25 gümrük vergisi dışında, alüminyum, çelik ve parça türleri dahil olmak üzere ekstra katmanlı ve birbirini tamamlayıcı gümrük yüklerine de maruz kalmaktayız," dedi Elkann ve Avrupa'daki şirketin, CO2 emisyonları düzenlemelerinin de bir parçası olarak bu konuyu göründüğü gibi belirtti.

"Zorlamalı tarifelerin ve aşırı sert düzenlemelere yol alarak Amerikan ve Avrupa otomobil endüstrileri tehlikeye girdikten dolayı üzülüyoruz. Bu bir trajedi olur çünkü araba üretiminde işler, yenilikler ve güçlü topluluklar bulunuyor ancak iyileşme zamanı henüz geçmemiş. Eğer ABD ve Avrupa gereken acil adımları atmaya karar verirlerse düzgün bir geçiş sağlanabilir," dedi o.

Elkann belirtti ki Çin, politika ve düzenleyici seçenekler aracılığıyla Avrupa ile Kuzey Amerikadan farklı bir yol izliyor; bu da endüstriye aşırı baskı uyguluyor.

"Bu yıl, Çin otomobil pazarı ilk kez Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa pazarlarının birleşik boyutundan büyük olacak," dedi.

Gelen Çin tehdidi, şirketin zaten geçen yılın sonunda CEO olan Carlos Tavares'in ayrılmasının ardında olduğu sorunlarıyla birlikte ortaya çıkmış durumda. Elkann Salı günü yeni bir başkanın bu yılın ilk yarısında atanacağı konusundunu söz verdi.

Reuters' bildirimi göre, Jeep, Ram, Chrysler, Dodge ve Fiat markalarına sahip olan şirket, İçeriğe bilgi veren iki kişiye göre "içinden iki aday listeye alınmış: Kuzey Amerika işlerinin başkanı Antonio Filosa ile ithalatın başında bulunan Maxime Picat." Ayrıca yönetim kurulu üç dışarıdan adayı da röportaj yapmıştır. Bilgilere dayanarak bir kaynağı şunu belirtti: "tüm adaylar erkekmiş".

Contact Eric D. Lawrence: elawrence@freepress.com . Become a subscriber . Gönderi bir mektup editörine freep.com/letters adresindenirezleyin. .

(Bu bir gelişen hikayedir.)

Bu makale originallyappeared onDetroit Freepress olarak ilk ortaya çıktı:. Stellantis payenkleri 2.26 milyar dolarlık taksit onaylarken, şirket piyasa geri alımları üzerinde durma kararı aldı.

Table of Contents [Close]
    Previous Post Next Post
    X
    X
    X